7نکته برای آزمون های آزمایشی

باید قبل از اینکه به آزمون های آزمایشی بروید آمادگی کامل داشته باشید زیرا این آزمون ها به مهارت های تست زنی شما خیلی کمک میکند و جلسات این آزمون طی چندین جلسه، قبل از آزمون اصلی کنکور و ورود به دانشگاه انجام میشود پس با جزوه درسی همراه باشید تا آمادگی کامل داشته باشید.

چند نکته برای شرکت در آزمون های آزمایشی

هدف شرکت در این آزمون‌ها این است که دانش آموز(داوطلب) با محیط برگزاری آزمون اصلی (آزمون کارشناسی ارشد یا کارشناسی) آشنا شود، همچنین اغلب کسانی که میخواهند آزمون بزنند ضمن اینکه بدلیل ناآگاهی قبل از آزمون، آمادگی کامل ندارند و ممکن است استرس نیز داشته باشند، به یک جایی میرسند که تست‌هارا به ترتیب نمیزنند یا تست‌هارا شانسی میزنند که این ایراد در خیلی از کسانی که تجربه ندارند رواج دارد.

نکاتی برای آزمون های آزمایشی

نکات مفید که قبل از ورود به آزمون باید رعایت کنید :

 

آمادگی کامل داشته باشید

یعنی وقتی یک الی دو هفته برای آزمون وقت دارید، باید قشنگ وقت بگذارید و درس بخونید، به فکر این نباشید که میشود در طول یک یا دو روز بخونید.

شیرافکن

هدف خودتان را مشخص کنید

وقتی سر جلسه امتحان رفتید، قبل از شروع باید بدانید که برای چی رفتید و انتظارتان از خودتان چیست؟ چند از ده خودتان را پر کنید اما رویایی فکر و پر نکنید.
توجه: وقتی از خودتان انتظار بالایی داشته باشید، یعنی وقتی با خودتان میگویید که مثلا من قراره 7 تا از 10 سوال ریاضی، فیزیک یا … رو بزنم و وقتی سر جلسه آزمون در آن سطح از آمادگی نیستید(یعنی آمادگی پاسخ به 7سوال رو ندارید) ضمیر ناخداگاهتون باعث میشود که سوال‌هارا شانسی جواب بدهید و باعث ضریب منفی میشود.

 

ترتیب دفترچه

این ترتیب با یک اصول روانشناسی طرح شده اند و سعی کنید اگر مشکل وقت ندارید با ترتیب پیش بروید و ترتیب پاسخدهی خودتان را آزمون به آزمون عوض نکنید، یک ترتیب را برای خودتان مشخص کنید و با آن تا قبل از کنکور پیش بروید تا به آن عادت کنید، حتی در کنکور نیز از آن ترتیب استفاده کنید.
توجه: حدالمقدور سعی کنید با ترتیب دفترچه پیش بروید زیرا با یک اصول نوشته شده است.

 

بررسی بعد از آزمون

آزمون های آزمایشی 3جزء دارند که جزء اول آن آمادگی برای آزمون است که درس خواندن در طی هفته میباشد، جزء دوم آن جلسه آزمون میباشد که این گزینه خیلی مهم میباشد و جزء سوم که متاسفانه خیلی از داوطلبان رعایت نمیکنند و ضرر میکنند بررسی بعد از آزمون میباشد که اندازه خود آزمون اصلی مهم میباشد. در واقع آزمون های آزمایشی هدف اصلی نمیباشند و برای بدست آوردن نقطه ضعف های ما هستند که ما بدون بررسی نمیتوانیم متوجه شویم که نقطه ضعف های ما چی هستند.

مهندس شیرافکن

چه چیزهایی سر جلسه آزمون ببریم؟

مواد قندی حتما ببرید(شکلات یا خرما)، آب و دستمال‌کاغذی همراهتون خود داشته باشید و لباس راحتی پوشیده باشید. اگر قرار است تست‌های کنکور را با مداد بزنید، خب سر آزمون های آزماشی نیز مداد معمولی ببرید و یا اگر قرار است کنکور را با خودکار بزنید سر آزمون‌ها نیز خودکار ببرید (برای این است که شما عادت کنید) پیشنهاد ما مداد معمولی و یک پاک‌کن میباشد.

 

رفع خطا کنید

وقتی کارنامه آزمون خودتان را میگیرید سعی کنید با یک مشاور درسی خطاهایتان، عیب و ایرادها یا کم و کاستی های خودتان را برطرف کنید تا با انرژی بیشتر و روحیه ای بهتر در جلسات بعدی آزمون شرکت کنید. شما میتوانید توسط گروه آموزشی جهش که ثابت شده هست ایرادات خودرا برطرف کنید که شما میتوانید از طریق سایت جزوه درسی تخفیف ویژه + یک هفته مشاوره رایگان بگیرید، کافیست بگویید که از طریق سایت برای مشاوره آمده ام تا مشاوران ما شمارا کمک کنند (برای دریافت مشاوره یا… به صفحه موفقیت با جهش یا کانال تلگرام با آیدی Edu_jahesh@ مراجعه کنید).

 

سر آزمون غیبت نکنید

برای همه این مورد پیش میاید که آمادگی کامل را ندارند، شما باید سر جلسه آزمون حاضر شوید اگر سوالات رو پر نکنید یا آنهارا حتی نگاه هم نکنید باز هم نسبت به اینکه برای آزمون غایب شوید خیلی بهتر است (سعی کنید همه‌ی آزمون‌هارا حاضر شوید) چرا؟ از 2نظر،
اول اینکه شما برای آن آزمون‌ها هزینه کرده اید که جزءی از قضیه هست، دوم اینکه وقتی شما به این آزمون‌ها میروید خودبه‌خود سر هر آزمون حتی اگر آمادگی نداشته باشید یک چیزهایی رو یاد خواهید گرفت که تجربه شما برای کنکور و شرایط کنکور را افزایش میدهد (هدف این آزمون ها همین است).

میتوانید وویس پایین را که یکی از مشاوران گروه آموزشی جهش که در کانال تلگرامیمون ضبط کرده اند را گوش دهید و ضمن توضیحات بالا از تجارب ایشان در وویس نیز استفاده کنید.